1 April

Idag är det första April, men alla skämt jag kommer på är totalt ogenomförbara.
Jag är full av idéer, men universum kontrar ständigt med att vara fullt av begränsningar. Hur skitbra mina skämt än verkar, så är det en aning orealistiskt att;
  • Byta plats på folks höger och vänsterben när dom sover
  • Väcka folk med pansarvagn
  • Hälla spik i folks frukostflingor
  • Ha vilda renar i folks vardagsrum
  • Gräva hål i folks gräsmattor och täcka över dem med löv
  • Montera bort folks hustak medan de är på jobbet
  • Byta ut innehållet i folks schampoflaskor mot spindlar
Det värsta vore nog att göra allt mot samma person. Man blir väckt av en pansarvagn, livrädd försöker man springa därifrån, men nej... någon har bytt plats på ens höger och vänsterben, så man springer rakt in i väggen. Eller ännu värre; rakt in i vardagsrummet och möts av vilda renar!... Med laserkanoner...
Man kanske inte tillåter att någon monterar bort ens hustak bara för att det är första April heller. Har svårt att tänka mig någon som kommer hem, ser att huset saknar tak, så kommer någon och säger;
- "APRIL APRIL!"
- "Åhhh, där fick du mig! Vad tokig du är"
 
Max säger att han är EMOT första April. Jag tror jag också är det. Vi borde ta bort den och så kan April börja den 2:e istället, det vore awesome, för då fyller man år en dag tidigare. Eller om man bara kunde införa lurförbud. Man kunde ha armborstväpnade poliser som går runt på gatorna och kollar så att folk inte luras.
"Mhm hur var det här då? Luras du!?"
"Nej"
"Bra.... Eller lurades du nu!?"
Det är ju faktiskt jävligt användbart med första April i kriminella sammanhang. Om man ska råna ett ställe och blir tagen på bar gärning kan man ju alltid utbrista: "APRIL APRIL!"
Nu går jag till sjöss, ajöken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0