Religion

Egentligen så är det inte så konstigt att alla var superkristna förr i världen. För folk blev ju liksom hotade ganska allvarligt om de inte var det; "Du kommer bli torterad, uppäten och brinna i OÄNDLIGHET, om du inte gör som jag säger."
Det är typ som att någon kommer fram till mig på stan och säger; "Om du inte gör som jag säger nu, så tänker jag HAMMARMÖRDA DIG!!", då blir ju jag lite rädd. Seriöst. Men... Kyrkan gjorde ett stort misstag, som folk tog lite tid på sig att inse. De hotar en till livet, EFTER att man har dött...
Jag tror kyrkan skulle kunna vinna tillbaks sin gamla storhet genom att ändra sitt budskap lite. "Vi bränner upp dig, NU PÅ DIREKTEN, om du inte gör som vi säger."



Kommentarer
Postat av: Pop

Hammersmashed Face, kannibal lik

2009-06-01 @ 01:06:44
Postat av: Elin

Hahahha :D

2009-06-04 @ 12:47:24
URL: http://beatcontrol.blogg.se/
Postat av: Erik

Amen...

2009-12-19 @ 20:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0