svart roman

" I RÖDA FOTSPÅR "
av Robert Eklund.

jag vaknade av det iskalla morgonregnet som läckte in genom ett hål i taket och rann ned på min våta, obehagliga madrass jag sovigt på under natten.

nej... där fanns plötsligt ingen madrass?

någon hade stulit den...

jag reste mig upp från det blöta golvet och plockade upp en cigarett ur paketet och tände den huttrande, men insåg att jag hade misstagit mig och i själva verket sög på en död råtta... i brist på annat rökte jag upp den och spydde sedan upp maten jag inte ätit på tre dagar.

plötsligt ringde mobilen.

mottagandet av den sedvanliga elstöten som alltid följade efter att "yesknappen" tryckts ned var numera en anmärkningsvärt likgiltig reaktion. jag hade helt enkelt blivigt van den på gamla dagar. kanske till och med en aning fäst vid den.

- "hallå? är du där klätteklint?"
jag hånskrattade åt mitt fåniga namn och svarade ja.
- "var fan har du hålligt hus klätteklint!? du skulle ju vara på skavsta för över tre timmar sedan och nu har flyget gått för länge sen! chefen kommer att slå ihjäl dig, och mig kommer han att mata sina förbannade krokodilhönor med!
- "mm.." sa jag och skänkte en tanke åt de stackars krokodilhönorna.
- "det är bäst för dig att du är på flygplatsen inom en timme, jag har bokat en ny flight åt dig!"
- "jag är redan på väg." hann jag svara innan jag plötsligt snavade på en rostig spik och föll ned i trapphuset.
när jag äntligen nått botten av hyreshusets oändliga spiraltrappa lade jag märke till att båda mina ben var brutna och nedblodade.
skälvande av smärta reste jag mig och sprang mot skavsta flygplats.

TO BE CONTINUED...

(jag fick precis en anvisning om att den här grejen redan gjorts på exakt samma sätt av P3s "dirk mcstride"... de måste ha rest frammåt i tiden, snott innehållet från den här bloggen och rest tillbaka redan innan jag skrev det här för att själva publicera det.
NOT TO BE CONTINUED!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0