oandverbalt

fränt ord:

"sardonisk sardoniskt sardoniska adj.
 hånfull (på ett glädjelöst sätt)"

jo, jag hittade det här ordet när jag spankulerade omkring i HELVETET och tänkte att man måste vara nästan pedagogiskt ond om man lyckas med bedriften att vara "sardonisk".
att håna någon är ju per definition att ha roligt på andras bekostnad och om man gör precis det UTAN att ha roligt så måste man vara ondare än darth vader,
man måste vara ondare än hitler,
man måste vara ondare än magnus betnér,
man måste vara ondare än guvenör ratcliffe i pocahontas.

               the forces of darkness

jag tror att vi alla är överens om att det här är omöjligt.
kanske om darth vader och ratcliffe skaffar barn tillsammans och hitler parar ihop sig med betnér och sen låter man dessa två barn träffas och tillsammans avla fram den ultimata ondskan förkroppsligad... som skulle se ut någonting sånt här:

           pernilla wahlgren

kanske skulle man då kunna få en person som kunde rättfärdiga uttrycket "sardonisk".
men tills denna oheliga dommedag kommer måste vi helt enkelt förklara ordet "sardonisk" som oandverbalt.  

Kommentarer
Postat av: karin

min barndoms två största skräckor/er/ar/ur/: ratcliffe och skrotnisse.



desstuom tycker jag at det är ohövligt att jag länkar till dig och du inte länkar till mig. okamratligt och oproffsigt.

2008-07-11 @ 16:35:29
Postat av: robert (svar)

ja, för bövelen! skrotnisse är ju värre än the grudge!



du har inte alls länkat mig... hora.

2008-07-11 @ 18:16:22
URL: http://robearth.blogg.se/
Postat av: karin

nu har jag kompenserat för misstaget.



och som tur var hade jag en spegel framför mig när du använde det där felaktiga ordet. så vem är hora nu? din...hora.



2008-07-11 @ 21:33:43
URL: http://[email protected]
Postat av: maria

det var underbart roligt robert, jag vill läsa mer

2008-08-21 @ 12:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0