dagens visa

okej, så här är det.
det är vida känt att det finns bra låtar.
...
men det finns också bra låtar, som fått helt fel text.
en text som inte alls gör rättvisa till låten, en text som inte är skriven på låtens språk...
jag talar naturligtvis om ted gärdestads fina visa; "jag vill ha en egen måne". men jag tänker här skildra den under dess egentliga namn:


"Jag vill ha ett eget skåne"
av robert eklund

"jag vill ha ett eget skåne
som jag kan åka till.
där stannar jag och utropar en egen stat.

Jag vill ockupera skåne
och skaffa mig familj.
och kommer dansken kastar jag granat."

Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha, humor=) Hur sysselsätter du dig denna underbara dag då? ha en strålande dag!

2008-07-10 @ 12:44:18
URL: http://linneahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0